Animatiefilmpjes maken

Voor mijn YouTube kanaal ben ik bezig met een trailer. Veel tekenfilmelementen (handjes, tekstballonnen) zijn typisch daarvoor.

Nu wil ik een animatiefilmpje maken. Daarvoor gebruik ik het gratis Engelstalige
http://www.abcya.com/animate.htm voor kinderen. Je kunt een 100 frames filmpje maken, met eigen achtergrondfoto maar met bestaande poppetjes en andere figuren. Dit is op te slaan als een .gif filmpje.

Een gif filmpje is echter niet af te spelen in de Windows Movie Maker of in mijn Corel Video Studio pro 6… Tenminste: mij lukt het niet. Daarom gebruik ik een converter om van gif naar avi te gaan:
https://cloudconvert.org/gif-to-avi
Je kunt het gelijk online doen, zonder wachtwoorden, codes of kosten. Gewoon transformeren en dan downloaden.

Zo’n avibestand loopt wel als animatie in mijn Video Studio!

En dan nu aan de slag met een script en een leuk idee voor mijn kanaal trailer…

Ik ben op zoek naar een gratis programma (ik ben een Hollander…) waarin ik mijn eigen getekende figuur kan downloaden. Dus kijk ik verder naar:
http://www.pencil-animation.org/index.php?id=Home 

Geef een reactie

